۱۳۶ نوع مختلف از انواع بازاریابی (۲)

۱۳۶ نوع مختلف از انواع بازاریابی (۲)

در بخش اول از این مطلب با ۴۶ نوع مختلف از انواع بازاریابی و توضیح کوتاهی در مورد هر یک از آنها آشنا شدیم و حالا ادامه آنها را می خوانیم:

۴۷- بازاریابی ایمیلی(email marketing): ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه یا از طریق فهرست‌های کرایه شده یا بر اساس فهرست‌های تهیه‌شده از طریق اجازه گرفتن از افراد

۴۸- بازاریابی کارآفرینانه(entrepreneurial marketing): بازاریابی در استارت آپ ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید، اغلب به روش چریکی

۴۹- بازاریابی اخلاقی(ethical marketing): اخلاقیات بازاریابی برای مسئولیت‌پذیر بودن ازلحاظ اخلاقی و اجتماعی

۵۰- بازاریابی رویداد(event marketing): برگزار کردن رویدادها از قبیل نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارها و …

۵۱- بازاریابی اعزامی(expeditionary marketing): ایجاد بازارهای جدید پیش از رقبا

۵۲- بازاریابی تجربی(experiential marketing): فعال کردن تعاملات حسی با برندها

۵۳- بازاریابی فیسبوک(Facebook marketing): بازاریابی در محیط فیسبوک و از طریق فیسبوک

۵۴- بازاریابی جغرافیایی(geomarketing): هدف‌گیری جغرافیایی برای تاکتیک‌های بازاریابی از قبیل قیمت و تبلیغات و …

۵۵- بازاریابی جهانی(global marketing): بازاریابی محصولات و شرکت‌ها در سراسر جهان با ساختار و استراتژی‌های جهانی

۵۶- بازاریابی مردمی(grassroots marketing): در این نوع از بازاریابی بجای تولید یک محتوا یا پیام برای مردم و امید به پذیرش آن توسط مردم، بر گروه کوچکی از مردم تمرکز می‌کنیم و امیدواریم که مردم پیام شمارا بین گروه‌های بزرگ‌تری از مردم گسترش دهند.

۵۷- بازاریابی سبز(green marketing): ترویج صریح محصولاتی که دوستدار محیط‌زیست هستند.

۵۸- بازاریابی چریکی(guerilla marketing): بازاریابی کم‌هزینه و بسیار تأثیرگذار خصوصاً در حوزه کارآفرینی.

۵۹- بازاریابی افقی(horizontal marketing): پیام مشابه در بین گروه‌ها و صنایع مختلف، در تضاد با بازاریابی عمودی

۶۰- بازاریابی جاذبه‌ای(inbound marketing): جذب مشتریان از طریق محتوا، بجای استفاده از انواع تبلیغات و تماس‌های یک‌باره و هماهنگ نشده.

۶۱- بازاریابی صنعتی(industrial marketing): بازاریابی محصولات و خدمات بین شرکت‌ها و بنگاه‌ها خصوصاً تولیدکنندگان و شرکت‌های بسیار بزرگ.

۶۲- بازاریابی تأثیرگذار(نفوذ)( influence(r) marketing): تمرکز بر متقاعد کردن چند فرد تأثیرگذار در یک بازار.

۶۳- بازاریابی از طریق اطلاعات(informational marketing): فراهم آوردن محتوای آموزشی و مفید برای تغذیه مخاطب از قبیل بازاریابی محتوایی.

۶۴- بازاریابی در قالب بازی(in-game marketing): تبلیغات و بازاریابی در قابل بازی‌های کامپیوتری و درزمانی که این بازی‌ها در جریان هستند.

1040109_952

۶۵- بازاریابی درون فروشگاهی(in-store marketing): روش‌های بازاریابی و ترویجی در محل فروشگاه خرده فروشگاهی.

۶۶- بازاریابی یکپارچه(integrated marketing): هماهنگی و ترکیب چندین ابزار، کانال و رویکرد بازاریابی.

۶۷- بازاریابی اینتراکتیو(interactive marketing): تعامل بین بازاریابان و مشتریان و مخاطبان، عمدتاً به‌صورت آنلاین.

۶۸- بازاریابی اینترنتی(Internet marketing): هم‌معنا با بازاریابی آنلاین و بازاریابی در سطح وبسایت.

۶۹- بازاریابی داخلی(internal marketing): بازاریابی باهدف کارکنان خودمان به‌منظور همگام‌سازی تجربیات مشتری.

۷۰- بازاریابی بین‌المللی(international marketing): بازاریابی در سطح دریاها و مرزهای بین‌المللی، دقیقاً همانند بازاریابی جهانی.

۷۱- بازاریابی کلمات کلیدی(keyword marketing): جستجو و بهینه‌سازی کلمات در موتورهای جستجو.

۷۲- بازاریابی سمت چپ مغز(left-brain marketing): تقریباً معادل بازاریابی تحلیلی.

۷۳- بازاریابی محلی(local marketing): تبلیغات و روش‌های ترویجی باهدف حمایت و پشتیبانی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی محلی.

۷۴- بازاریابی کلمات طولانی و بلند-دم بلند هم‌معنی شده است-( Long Tail marketing): بازاریابی باهدف برخی از گروه‌ها و بخش‌های تخصصی بازار که منجر به تشکیل گروه‌های بزرگی می‌شود.

۷۵- بازاریابی وفاداری(loyalty marketing): تمرکز بر رشد و نگهداشت مشتریان فعلی، مثلاً برنامه‌های ارائه پاداش.

۷۶- بازاریابی موبایلی(mobile marketing): نوعی بازاریابی که پیام‌های آن از طریق ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند انتقال پیدا می‌کند.

۷۷- بازاریابی چند کاناله(multichannel marketing): استفاده از چند کانال برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان.

۷۸- بازاریابی چند فرهنگی(multicultural marketing): تعقیب و پیگیری مخاطبین قومی از طریق محصولات، تبلیغات و تجربیات.

۷۹- بازاریابی چند سطحی(multi-level marketing): بازاریابی با به‌کارگیری دیگران که هر یک از این افراد دیگری را در زیرمجموعه خود بکار می‌گیرند.

۸۰- بازاریابی عصبی(neuromarketing): اشتراک بین مغز و علوم شناختی و بازاریابی.

136 نوع مختلف از انواع بازاریابی – بخش دوم

۸۱- بازاریابی رسانه‌های جدید(new media marketing): اساساً هم‌معنی با بازاریابی آنلاین.

۸۲- بازاریابی از طریق خبرنامه(newsletter marketing): تحویل دادن منظم روزنامه یا خبرنامه به مخاطبین هدف از طریق ایمیل یا به‌صورت چاپی.

۸۳- بازاریابی جاویژه(niche marketing): هدف قرار دادن بخش‌های بسیار ویژه و خاص از مخاطبین.

۸۴- بازاریابی غیر سنتی(non-traditional marketing): روش‌های خارج از نرم عادی، مثلاً بازاریابی چریکی، شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی

۸۵- بازاریابی آفلاین(offline marketing): تمام فعالیت‌های بازاریابی که به‌صورت آنلاین انجام نمی‌گیرد، بازاریابی سنتی.

۸۶- بازاریابی فردبه‌فرد- یک‌به‌یک(one-to-one marketing): بازاریابی باهدف تک‌تک مصرف‌کنندگان: شناسایی، تمایز، تعامل، شخصی‌سازی.

۸۷- بازاریابی آنلاین(online marketing): بازاریابی به‌صورت آنلاین، همانند اینترنت یا بازاریابی از طریق وبسایت.

۸۸- بازاریابی برونگرا(outbound marketing): برقراری تماس و ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات، تماس‌های بدون هماهنگی قبلی، کرایه کردن لیست افراد تماس، مقابل بازاریابی ربایشی.

۸۹- بازاریابی در فضای باز(outdoor marketing): مثال‌ها: تبلیغات طراحی‌شده برای نصب بر روی دستگیره در، تبلیغات بر روی بدنه ماشین‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، بالن‌های تبلیغاتی.

۹۰- بازاریابی خارج از خانه(out-of-home marketing): بازاریابی باهدف افراد حاضر در محیط‌های باز، معادل بازاریابی محیطی

۹۱- بازاریابی عملکرد(performance marketing): همانند بازاریابی رابطه‌ای است با این تفاوت که تنها در صورت نهایی شدن فروش و بر اساس معیارها یا نرخ مشخصی از بازگشت سرمایه برای صاحب کسب‌وکار هزینه‌ای دارد.

۹۲- بازاریابی اجازه‌ای(permission marketing): القاء کردن به مخاطب مبنی بر تمایل به دریافت پیام از طرف شما.

۹۳- بازاریابی شخصی(personalized marketing): همانند بازاریابی نفربه‌نفر شامل شخصی‌سازی محصولات می‌شود.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهی ارسال نشده است!